Tuesday, September 3, 2013

Program Bubur Lambuk Perdana Seri Bangi 2013

Alhamdulillah, pada 20 Julai 2013 (11 Ramadhan 1434H), Jawatankuasa Pembinaan Surau Ar-Raudhah Taman Seri Bangi, dengan kerjasama Persatuan Penduduk Taman Seri Bangi, telah menganjurkan Program Bubur Lambuk Perdana, bertempat di Multipurpose Hall, Seri Bangi Clubhouse.

Program ini, adalah salah satu program yang dijalankan sempena Ihya' Ramadhan @ Seri Bangi 1434H / 2013M.


Tujuan utama program ini ialah untuk mengutip dana pembinaan surau, sambil menggalakkan para penduduk untuk meneruskan amalan bersedekah, yang ganjarannya amat besar terutamanya di bulan Ramadhan.  

Setiap peket bubur lambut yang disediakan berharga RM3 yang mana ini akan terus dimasukkan ke dalam tabung pembinaan. Alhamdulillah, dengan kerjasama para penduduk, sebanyak lebih 1200 peket bubur lambut dapat dimasak dan disediakan, diketuai oleh "Chef Mattop".

Bubur ini kemudiannya dibahagikan kepada semua peserta dan juga diagihkan ke masjid dan sekolah agama terdekat, seperti Masjid UNITEN, Masjid Teras Jernang dan Madrasah Al-Jenderami.

Alhamdulillah, moga semangat perpaduan yang ditunjukkan oleh para penduduk Seri Bangi akan diteruskan, demi kesejateraan dan keharmonian Taman Seri Bangi.

No comments:

Post a Comment