Tuesday, September 3, 2013

Majlis Khatam Al-Quran & Iftar Perdana @ Seri Bangi 2013

Alhamdulillah, pada 28 Julai 2013 (bersamaan 19 Ramadhan 1434H), telah berlangsungnya Majlis Khatam Al-Quran & Iftar Perdana di Seri Bangi. Majlis berlangsung di Multipurpose Hall, Seri Bangi Clubhouse. Program ini, adalah salah satu program yang dijalankan sempena Ihya' Ramadhan @ Seri Bangi 1434H / 2013M.



Program bermula dengan majlis khatam Al-Quran oleh semua peserta Tadarus Al-Quran yang terdiri daripada penduduk Seri Bangi, di ketuai oleh Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pembinaan Surau Ar-Raudhah Taman Seri Bangi, Ustaz Mohamad Fiteri Razali yang juga merupakan Imam 1 surau. Selesai khatam Al-Quran, semua peserta diberikan saguhati dan ini disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembinaan Surau Ar-Raudhah Taman Seri Bangi, En. Mohammad Ezri Shamsuddin.



Acara kemuncak ialah majlis penyampaian sumbangan kepada asnaf-asnaf dari Pertubuhan Ibu Tunggal Rangkaian Hati Hulu Langat, dan juga anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim & Hidayah Hijrah Hulu Langat. Antara para jemputan yang hadir ialah Mudir Rumah Anak Yatim & Hidayah Hijrah Hulu Langat, Al-Fadhil Ustaz Khairu Anuar bin Mohd Amin, En. Shahril Fitri bin Nazri selaku wakil Islamic Relief Malaysia, Yang Dipertua Pertubuhan Ibu Tunggal Rangkaian Hati Hulu Langat, Pn Khadeeja Binti Hj. Masrah dan Saudara Shamsul Azahar Aliddin (atau dikenali dengan nama Shamsul Ghau-Ghau). 




Selesai majlis penyerahan sumbangan para hadirin dihidangkan dengan hidangan berbuka puasa.

Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua AJK Jawatankuasa Pembinaan Surau, AJK Persatuan Penduduk, Persatuan Muslimah dan seluruh penduduk Seri Bangi yang menjayakan majlis yang julung-julung kali diadakan ini. Sesungguhnya, kami mengharap perpaduan dan ukhuwah yang ditunjukan oleh para penduduk dapat diteruskan bagi kesejahteraan taman ini, juga sebagai pendorong kepada generasi pelapis untuk terus bersama meningkatkan ukhuwah sesama kita.


No comments:

Post a Comment