Thursday, February 14, 2013

Ceramah Maulidurrasul Peringkat Seri Bangi 2013

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, satu ceramah perdana sempena Maulidurrasul telah diadakan di Seri Bangi pada 31 Januari 2013 yang lalu. Ini merupakan ceramah sulung yang pertama kali diadakan sejak penduduk Seri Bangi mula menetap di kawasan ini.

Penceramah jemputan ialah Al-Fadhil Ustaz Rosli Mokhtar dari KUIS. Tajuk yang dibicarakan oleh Al-Fadhil ustaz ialah "Hidup Berjiran Cara Rasulullah SAW".

Acara dimulakan dengan solat Maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Setiausaha JK Pembinaan Surau, En. Muhammad Fahmi Ismail. Majlis diteruskan dengan ucapan alu-aluan oleh Pengerusi JK Pembinaan Surau, En. Mohammad Ezri Shamsuddin yang kemudiannya diteruskan dengan ceramah oleh Al-Fadhil ustaz.

Selepas solat Isyak, para jemaah bersama-sama berselawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W, yang diketuai oleh Timbalan Pengerusi JK Pembinaan Surau, merangkap Imam 1, iaitu Ustaz Mohamad Fiteri Razali, sebelum semuanya bersurai dan menikmati juadah yang disediakan.

Alhamdulillah, dengan semangat gotong-royong AJK muslimin dan muslimah serta kerjasama daripada para penduduk, sambutan adalah amat menggalakkan dan majlis berjalan dengan lancar.

Semoga usaha murni ini diberkati oleh Allah S.W.T dan semangat cintakan ilmu ini diteruskan oleh semua penduduk Seri Bangi. Pada masa yang sama, semoga usaha AJK untuk mendirikan sebuah surau akan terus mendapat sokongan dan bantuan daripada pelbagai pihak, terutamanya daripada  penduduk Seri Bangi sendiri.
 

Wallahua'lam.

1 comment: